Έκδυσις, 40’
Τοποθεσία: MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
Η «Εκδυσις» -ο βιολογικός όρος που αναφέρεται στη διαδικασία αποβολής του εξωτερικού στρώματος του δέρματος στα ερπετά- είναι ένα συνεχιζόμενο έργο, το οποίο προβάλλεται μέσω περφόρμανς, εγκαταστάσεων και βίντεο.
Σε αυτή την περφόρμανς, η Niya B εμπλέκεται με τη δική της εσωτερικευμένη τοξικότητα και τα στοιχεία του νερού και του αέρα σε ένα τελετουργικό αποβολής δέρματος και αποδέσμευσης. Κατά τη διάρκεια της περφόρμανς η Niya θα δημιουργήσει μια εφήμερη εγκατάσταση.
Οι γυναικείες υποκειμενικότητες καθώς και η φύση θεωρούνται άγριες και παράλογες κάτω από την πατριαρχία, και έτσι έχουν υποταχθεί και «εξημερωθεί» σε όλη την ιστορία. Ο μισογυνισμός και οι υποθέσεις για τη γυναικεία κατωτερότητα είναι ενσωματωμένες στη δυτική κουλτούρα, από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Στην περφόρμανς της, η Niya B στέκεται ενάντια στην έννοια του γραμμικού χρόνου για να εντοπίσει την καταπίεση του θηλυκού. Σε αυτήν την περίπτωση, αποκαλύπτει ένα επίγραμμα που αποδίδεται στον Αλεξανδρινό ποιητή του 4ου αιώνα Παλλαδά και αντιγράφει τις λέξεις σε κάθε σελίδα του ημερολογίου της.
Το κείμενο λέει:
Πᾶσαν Ὅμηρος ἔδειξε κακὴν σφαλερὴν τε γυναῖκα,
σώφρονα καὶ πόρνην, ἀμφοτέρας ὄλεθρον. (Πάσα γυναίκα ο Όμηρος την έδειξε κακή και επικίνδυνη, φρόνιμη και πόρνη, και οι δυο καταστροφή).